Sintratec heeft zijn samenwerking met Daimler Trucks & Buses aangekondigd. Het Sintratec S2-systeem werd onlangs geïntroduceerd op de productielocatie van de dochteronderneming EvoBus in Neu-Ulm.
Bij Daimler zijn additief vervaardigde onderdelen al ingebouwd in het interieur van bussen. Dit zal in de nabije toekomst sterk worden uitgebreid. In plaats van externe serviceproviders te gebruiken, is Daimler Buses van plan om zijn eerste servicebases in 2020 op te zetten als eigen 3D-printcentra voor reserveonderdelen en geïndividualiseerde componenten. Een ecologisch en economisch redelijke strategie: de productie en levering van een 3D-geprint onderdeel duurt slechts enkele dagen in plaats van enkele maanden. Logistieke kosten kunnen aanzienlijk worden verlaagd en deze productietechnologie produceert ook minder afval.
Met het modulaire S2-systeem biedt het Zwitserse Sintratec een betaalbare end-to-end-oplossing op het gebied van selectieve lasersintering (SLS), die bij uitstek geschikt is voor training en opleiding, evenals voor de productie van kleine en middelgrote series. Naast de productie zal het systeem ook worden gebruikt in de 3D-printcentra van Daimler Buses om technologische knowhow in Neu-Ulm over te brengen en om de optimalisatie en ontwikkeling van printmaterialen te bevorderen.
De Wilvo Group brengt alle verspanende activiteiten op één nieuwbouwlocatie in Bergeijk samen. Het gaat om GFM, Van den Broek, …
De campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ werpt vruchten af. Het aantal Nederlanders dat bekend is met de sector is sinds …
Dymato, leverancier van hoogwaardige metaalbewerkingsmachines en cobots, is failliet verklaard. Afgelopen dinsdag is het faillissement uitgesproken bij de Rechtbank Midden-Nederland. …
De Nevi Inkoopmanagersindex is over december 2024 met maar liefst twee punten verbeterd, van 46,6 naar 48,6. De productie daalde …