Met trots onthult Hardt Hyperloop vandaag het eerste Europese hyperloopsysteem tijdens haar ‘Grand Reveal’ evenement. De nadruk ligt hierbij op de revolutionaire hyperloop baanwisseltechnologie. Nu het volledige systeem werkend is, maakt Hardt zich klaar voor het volgende, grotere, ambitieuze project.
Het eerste Europese hyperloopsysteem is voltooid waarin alle essentiële elementen die noodzakelijk zijn voor de werking van de hyperloop zijn getest, inclusief een revolutionaire hyperloop-baanwisseltechnologie. De wissel stelt hyperloopvoertuigen in staat om van de ene naar de andere buis te wisselen, zonder gebruik te maken van bewegende onderdelen in het voertuig of in de baan. Hierdoor kunnen voertuigen hun hoge snelheid behouden en naadloos van route wisselen door in- en uit te voegen in het netwerk. “Na 2 jaar ontwikkeling en hard werken zijn we de eerste in Europa die een volledig functioneel hyperloopsysteem hebben neergezet, inclusief een nog nooit eerder aangetoonde technologie voor het wisselen van banen op hoge snelheid. Met name door deze technologie kunnen wij het hyperloopnetwerk realiseren in de nabije toekomst,” zegt Mars Geuze, CCO van Hardt Hyperloop.
“Onze gedrevenheid om een transportmiddel te ontwikkelen waarbij we maximale prestaties realiseren met minimaal energieverbruik werpt zijn vruchten af.” – Sascha Lamme, CTO Hardt Hyperloop.
Verder gaan in partnerschap
Het voltooien van het hyperloopsysteem werd mogelijk gemaakt in nauwe samenwerking tussen Hardt Hyperloop en haar internationale partners. Onder meer Tata Steel, Nederlandse organisaties Royal BAM Group en Goudsmit Magnetics, Duitse organisaties Busch and Continental, het Italiaanse Prysmian Group, en het Zweeds- Zwitserse ABB speelden hierin een grote rol. Tim Houter, CEO van Hardt Hyperloop: “Het is fantastisch om te zien hoe ons netwerk van partners zich heeft uitgebreid tot over het hele continent. Het past volledig in de Europese identiteit en we bij de realisatie van het European Hyperloop Center gaan we hierin nog een stap verder.”
Naast de samenwerking met partners wordt Hardt ook ondersteund door investeringen vanuit EU-organisaties, met in het bijzonder EIT InnoEnergy – de EU-gemeenschap voor innovatie in duurzame energie in Europa, ondersteund door het European Institute of Innovation and Technology.
Het European Hyperloop Center
Naast de feestelijke bekendmaking van de behaalde resultaten, maakt Hardt Hyperloop ook nieuwe informatie bekend over de realisatie van hun volgende fase – het European Hyperloop Center. Het Center, welke onder andere een grote R&D-workshop en een experience center omvat, heeft als voornaamste faciliteit een baan van 3 kilometer waarmee de voertuigen van Europese hyperloopbedrijven op hoge snelheid getest kunnen worden. Daarmee zullen de faciliteiten van het Center aan de basis liggen voor de standaardisatie van Europese hyperloopinfrastructuur en -technologie. Het bedrijf kan daarbij op de steun rekenen van gerenommeerde leiders vanuit de industrie, waaronder consortiumpartner Royal IHC. Er wordt op dit moment gezocht naar een geschikte locatie in Europa voor het Center, dat naar verwachting in twee jaar operationeel is.
De Wilvo Group brengt alle verspanende activiteiten op één nieuwbouwlocatie in Bergeijk samen. Het gaat om GFM, Van den Broek, …
De campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ werpt vruchten af. Het aantal Nederlanders dat bekend is met de sector is sinds …
Dymato, leverancier van hoogwaardige metaalbewerkingsmachines en cobots, is failliet verklaard. Afgelopen dinsdag is het faillissement uitgesproken bij de Rechtbank Midden-Nederland. …
De Nevi Inkoopmanagersindex is over december 2024 met maar liefst twee punten verbeterd, van 46,6 naar 48,6. De productie daalde …