De Amerikaanse autofabrikant Ford test het gebruik van smartwatches om werknemers in fabrieken te helpen om voldoende afstand tot elkaar te bewaren. Het doel van het horloge dat wordt getest, is om ervoor te zorgen dat werknemers een minimale sociale afstand van 1,5 meter aanhouden, een van de belangrijkste voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit kan de oplossing zijn om zo snel mogelijk de productie te hervatten.
Bloomberg meldt dat Ford voor de test Samsung smartwatches gebruikt die via Bluetooth zijn gekoppeld met een applicatie die is ontwikkeld door Radiant RFID. De apparaten maken gebruik van Bluetooth kortegolf- en energiezuinige technologie om nabijheid en clustering van werknemers te detecteren. In bijna real-time ontvangen werknemers een trilling en een waarschuwing met een kleurcode op het horloge om hen te laten weten wanneer ze dichter dan 1,5 meter bij een andere persoon zijn. Supervisors ontvangen ook waarschuwingen en rapporten die kunnen worden gebruikt om social distancing en clustering op de werkplek te volgen, aldus Radiant.
Ford heeft de nieuwe veiligheidsprocedures getest in fabrieken waar het nu ventilatoren en ademhalingstoestellen produceert om ziekenhuizen te bevoorraden die vechten tegen de Covid-19-pandemie. Dit zal naar verwachting worden uitgerold naar de traditionele autofabrieken van het bedrijf wanneer ze opnieuw worden geopend. Ford rekent erop de eerste fabriek in mei te heropenen zodra de nieuwe gezondheids- en veiligheidsprocedures operationeel zijn.
Aanstaamde dinsdag dingen vindt er bij Heidenhain in Ede een unieke en gratis workshop plaats. Tijdens deze sessie kunnen bedrijven …
De Nederlandse industriële bedrijven die vallen onder het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) zijn in de periode 2021-2023 gemiddeld genomen minder …
Van 22 tot 25 oktober 2024 vindt de 27e editie van EuroBLECH plaats in Hannover, waar de internationale plaatbewerkingsindustrie bijeenkomt …
Mkb-bedrijven in de maakindustrie hebben moeite om de transitie naar een circulaire economie te realiseren. Circulariteit vraagt van deze doelgroep …