Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
Van 22 tot 25 oktober 2024 vindt de 27e editie van EuroBLECH plaats in Hannover, waar de internationale plaatbewerkingsindustrie bijeenkomt …
Mkb-bedrijven in de maakindustrie hebben moeite om de transitie naar een circulaire economie te realiseren. Circulariteit vraagt van deze doelgroep …
Er is een duidelijke behoefte aan automatisering in de nabewerking binnen de maakindustrie in West-Brabant, maar veel bedrijven hebben nog …
Aanstaande woensdag 16 oktober vindt de Dag van de Oppervlaktetechnologie plaats in de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht. Dit evenement staat volledig …